East Coast Australia

Australia Add comments

Hi mates!

Wat kunnen we allemaal doen in drie weken Australie? Het antwoord is echt TEVEEEL haha. Inmiddels hebben we de hele East Coast van Ozzie er alweer op zitten. We hebben echt onwijs veel verschillende dingen gedaan dus again weer een lange update ;) Aangekomen in Sydney regende en onweerde het :S we dachten naar echt zomers weer toe te gaan maar gelukkig duurde het maar heeeel kort :) Sydney was echt een awesome city! We hebben wel veel tijd verspild aan het zoeken naar hostel hier btw dus is handiger als je erheen gaat om die wel van te voren te boeken hehe. In Sydney vooral alle bekende gebouwen gespot, geshopt, uiteten geweest en natuurlijk wezen stappen, very nice! We willen zeker voordat we naar Azie vliegen hier nog een paar dagen doorbrengen. In Sydney hebben we gelijk gekeken naar campers aangezien dat onwijs goed bevallen was in NZ. We hadden nu een cheap relocation gevonden met een vrij luxe camper van Apollo. We zijn van Sydney naar Brisbane in de camper gaan reizen. De eerste nacht hebben we doorgebracht aan het strand van Valla Beach. Een supermooi verlaten strand. Een local wist ons de volgende dag te vertellen dat dit het beste strand was van de East Coast, aangezien hier geen toeristen komen (be prepared voor ze zei hij). Onze eerste stop van de East Coast was Coffs Harbour, met de welbekende bananenplantage van Marjel&Marit haha. We dachten al dat jullie hier waren geweest (hebben we net even snel op jullie site gecheckt;). Was niet echt iets te beleven he? Oja wel erg leuk om te zien was de Candy maker. We kregen een showtje hoe ze echte ouderwetse snoepjes maken, mochten ook even proeven natuurlijk mjammiee!

The next stop was Byron Bay. Hier naar het bekende Lighthouse gelopen om dolfijnen en sharks te spotten, helaas niks gezien :( wel een nice view over Byron Bay. Gezellig stadje om lekker te shoppen en te relaxen. Een ramp is het vinden van een gratis kampeerplaats voor de overnachting hier in OZ. Het bleek dat het niet zo gemakkelijk is als in NZ jammer genoeg, veel te veel toeristen hiero haha. Van de 5 nachten hebben we toch 3 nachten ergens gratis geslapen waar het niet mocht ;) In Lennox Head (dichtbij Byron Bay) sliepen we aan een meer+strand. Op een gegeven moment begon het hevig te onweren (wat we tot nu toe bijna elke dag hebben gehad). Camper aan het strand geparkeerd en vanuit de camper met de deuren open naar honderden flitsen gekeken die de zee raakte, super cool! Helaas maar 1 foto goed geschoten, gaat verdomd snel die flitsen haha.

Op naar de Gold Coast van Australia –> Surfers Paradise. Yesss de naam zegt het al, hier moesten we natuurlijk wel surflessen nemen :) Van voormalig wereldkampioen Cheyne Horan kregen we surflessen met een garantie voor staan binnen twee uren, we waren benieuwd of het zou lukken hehe. Na enige oefening konden we beiden staan op de plank, sjees was echt vet! Het ging echt goed met ons en de fotograaf heeft dan ook maar liefst 130 foto’s van ons gemaakt:) Inclusief een foto waar CK over Lydia hoofd heen surft, verry funny haha. Verder vonden wij Surfers Paradise niet echt leuk vanwege de massaalheid. We waren nog teveel aan de rust van NZ gewend. Hier waren alleen maar hoge hotelgebouwen en massa’s zuipende jongeren. We hadden wel weer behoefte om een National Park te bezoeken na al deze drukte en hadden gehoord van een vrouw die we hadden ontmoet in de supermarkt dat Springbrook erg mooi moet zijn. Na een eindje rijden kwamen we aan in het park, veel watervallen gespot in de Rainforest. De mooiste waterval hadden we voor het laatst bewaard, helaas was het toen onwijs mistig (zoiets als oud&nieuw vorig jaar :S) geen waterval meer te zien dus haha beetje jammer. The National Bridge was wel zekers very nice, check the pictures!

Na Springbrook zijn we doorgereden naar Brisbane om de camper weer in te leveren. In Brisbane heb je een erg leuke wijk met allemaal livebandjes op straat en terrasjes, gezelligheid dus. Avonds lekker gechilled zoals biosje (nieuwe James Bond movie:), uiteten etc :) We wouden eigenlijk geen camper meer huren omdat je dan ook minder mensen ontmoet en je zo moet zoeken naar kampeerplekken. Daarom zijn we vanaf Brisbane met de Greyhound bustours verder gaan reizen naar Noosa. Noosa is een erg klein gezellig stadje waar we verbleven in Koala hostel met de Koala bar (is nice hea M&M?). En yessssss het was poker night toen we aankwamen! We konden het niet laten om niet niet mee te doen (vooral CK natuurlijk;). Erg veel lol gehad aan de tafels en de drank was cheap, finally! Lydia was helemaal niet slecht, hele goede potjes gewonnen (kwam tot de laatste 25 van de 100:). CK onze professional :P kwam tot the final table but he didnt made it :( was uiteindelijk vijfde, pretty good he? Erg leuke avond gehad hier met vele drankjes (snakebite!) hehe. The next day lekker brak naar the Australian Zoo gegaan (het thuisstation van de beroemde Steeve Irwin, Crocodile Hunter). Was een erg indrukwekkende dag, wat een mooie dierentuin, much better dan die in ons landje. Zo hebben we gechilled met Koala’s, Kangaroos en o.a. Olifanten gevoerd! Veel meer interactie dan bij ons dus en erg educatief ook. Heel veel presentaties gezien over hoe ze ze verzorgen en hun eigenschappen. In een fotostudio nog op de foto geweest met Koala’s (te cute!!) & Ck zelfs met een heavy 16kg snake, stoer!

Het volgende plaatsje waar we heen gingen was Rainbow Beach want vanaf hier gingen we naar FRASER ISLAND!! Fraser is een zandeiland + tropisch regenwoud (vreemde combi) waar geen wegen zijn. Het strand is namelijk de weg, dus dit betekende lekker skeuren over het strand in een 4WD :). In het hostel Pippies geslapen (beste hostel tot nu toe). Hier onmoette we onze reisbuddies voor de komende drie dagen. Gezamelijk geld ingelegd en hup naar de supermarkt om boodschappen in te slaan. In een jeep met 11 mensen (lekker proppen ja) gingen we op pad. Helaas kon bijna iedereen rijden en was ouder dan 21 jaar hehe. Was erg lastig in het zachte zand om te rijden we zaten dan ook vaak bijna vast (in totaal maar 1 keer hoeven duwen met zijn allen haha:). Goed uitkijken voor de washouts ook, dit zijn soms grote geulen op het strand waardoor zoetwater uit het regenwoud richting de zee stroomt. We hadden een hele gezellige groep (drie Engelsen, stel uit Israel, twee Duitse jongens en twee Zweedse jongens! Erg veel lol gehad met zijn allen. De eerste dag naar Paradise gereden –> Lake Mckenzie. Hier ook Dingoes gespot ;). Lake Mckenzie is een freshwater lake waar je zelfs het water kan drinken. Het water is zooo helder en blauw + niet te vergeten een mega wit strand. Very strange dus! Overnachten doen we in tentjes, lekker spannend :). De eerste avond in the bush gekampeerd waar we een overheerlijke BBQ hebben gehad, inclusief burgers with bushman (insectenspray :S) Tsjah blijkbaar als het donker wordt weten de mensen uit Israel niet meer wat je op de BBQ plaat moet spuiten hehe. Na dit heerlijke dinner moesten we om 21.00 stil zijn op de camping :S We hebben toen maar besloten om 06.00 uur ochtends op te staan en een ochtenduik te nemen in Lake Mckenzie again, wat is nou beter dan douchen in een Paradijs?

Na Paradise naar het strand gereden om naar het beroemde Schipwrak te gaan maar eerst een verfrissende duik in Eli Creek. Dit betekende met je biertje op je rug liggen en je laten meevoeren door de stroming in koel water (16 graden). Hoe relaxt! Hierna naar het Schipwrak gereden en vanaf daar door naar Indian Head. Hier kan je een berg opklimmen om vanuit daar het wildlife in zee te spotten. Dit betekende haaien, turtles and schoolfish spotten. Je mag trouwens niet in de Oceaan zwemmen aangezien er allemaal gevaarlijke sharks en jellyfish zwemmen, scary :S. Zelfs als je tot je knieeen al gaat kan het gevaarlijk zijn, niet uitgeprobeerd dus haha. Die nacht op een echt Aboriginal camp gekampeerd. Hier kregen we zelfs een eigen showtje van Daniel (the aboriginal guy). Hij vertelde ons bij het kampvuur over hun tradities en ook over de gevaarlijke slangen en spinnen die op het kamp voorkomen, hmmmm dit betekende een lekkere nachtrust dus, uhmmm not!

Na het overleven van deze nacht voor de laatste keer alle bagage op de jeep gepakt. Op naar Lake Wabby deze dag. Dit meer staat bekend om het Sandboarden waarbij je eindigt in het meer. Very nice lake just check the pictures! Helaas was dit avontuur te snel voorbij, wat was het geweldig, een echte aanrader dus! Het werd weer tijd om terug naar de boot te skeuren, op de terugweg nog dolfijnen gespot! Die avond met Amanda en Adam (stel uit Engeland) gekookt en met de rest van de groep gezellig gedronken en Dvdtje gekeken. Was zo relaxt met zijn allen. Helaas de volgende dag van iedereen afscheid moeten nemen omdat iedereen van Noord naar Zuid reist en wij doen het net andersom :(.

Deze dag de nachtbus naar Airlie beach genomen om de drie daagse tour naar de Whitsunday Islands te doen, again weer Paradise. Tsjah het houdt maar niet op hea? Op onze zeilboot (Apollo) waar 24 mensen op kunnen heerlijk wezen touren. Dit was echt drie dagen zonnen, snorkelen, duiken en eten+drinken, zwaar relaxt dus hehe. Ons bruine kleurtje komt nu ook weer tevoorschijn die we in FIJI al hadden opgebouwd :) Het hoogtepunt van deze tour was dat we ongeveer zo’n 30 min samen met een gigantische turtle hebben gezwommen en hem zelfs aan zijn schild hebben vastgehouden (the awesome turtle ride:D). Dit beest was echt zwaar relaxt, beetje eten en rondzwemmen. Hij vond alles wel best haha echt zo vet! Op de terugweg richting Airlie Beach hebben we nog een zeilrace gehouden met een andere zeilboot. Natuurlijk hebben we deze met glans gewonnen, met hulp van iedereen op de boot. Iedereen mocht namelijk meehelpen met het heisen van de zeilen en het bijstellen van de zeilen.

Tijdens dit boottripje ook weer erg leuke mensen ontmoet waar we ook gezellig mee op stap zijn geweest toen we weer in Airlie beach waren. Na Airlie beach weer de nachtbus genomen naar Cairns waar we op dit moment zijn. Vandaag hebben we gedoken en gesnorkeld in the Great Barrier Reef. Sjees dit was wel echt vet hoor om tussen alle Nemo’s en alle andere duizenden vissen, zelfs sharks te zwemmen. Tot nu toe hebben we een super tijd in Ozzie. Morgen vliegen we naar Darwin om daar een 3daagse tour door de bush te doen, dit betekent crocodiles in het echt spotten en hopelijk niet teveel slangen hehe. We gaan nog drie binnenlandse vluchten doen zodat we naar Alice Springs (outback) kunnen en naar Adelaide voor The Great Ocean Road. We gaan het dus nog redden ook allemaal in zes weken. Wel een druk schema maar dat maakt ons niks uit, we willen alles zien. Kerst vieren we in Darwin en New Years Eve gelukkig niet in de Outback (we denken niet dat ze daar vuurwerk zouden hebben gehad) zoals eerst gepland stond maar in Adelaide. We willen iedereen dan nu ook een MERRYYYY CHRISTMAS AND A VERYYYY HAPPY NEW YEEAR wensen!! En zoals ze hier allemaal zeggen: NO WORRIES MATES!!

Lots of love from us!!

20 Responses to “East Coast Australia”

1. Marjel en mams Says:

Hi mates!!! Zooo zo te zien zijn jullie ook al echt Ozzies geworden en in love with Aussie (just like me). Ik was al zo benieuwd naar het verhaal en de foto’s! Wat een gave foto’s zeg! Heel herkenbaar, soms gewoon de identieke foto’s haha dat jullie bijv liggen met skippy die hebben Maar en ik ook. te grappig gewoon. Jullie nieuwe fototoestel is echt super! Goed dat jullie met oud en nieuw in Adelaide zijn! Daar is genoeg te doen, is een nice town! Zal ik opzoeken in welk hostel we zaten? Die was wel erg leuk en goed, met free brekkie weet ik nog.
    Die dingo’s zijn enge honden he? wat zijn jullie mooi bruin! Oja, geweldig die foto’s van het surfen zo op een rijtje…echt lol :)
    Echt leuk het weer even terug te zien! Bedankt daarvoor ;) alle herinneren komen weer terug. Wij hebben vanaaf Kerstbal en we zullen eentje op jullie drinken!! Heel veel plezier daar nog en jullie ook een Happy Christmas in Darwin en alvast een Happy New Year @ Adelaide!

echt super dat jullie t zo naar jullie zin hebben!!

Hele dikke kus van Marjel en groetjes van mijn mams!

2. Janine Says:

Hey lieve ly en ck…
    Alweer hele mooie foto’s en wat een leuke dingen hebben jullie beleefd. Jullie hebben het echt hartstikke druk zeg haha…erg leuk om weer te lezen.
    Wij wensen jullie ook hele fijne kerstdagen..

Liefs Janine

3. tessa Says:

Haai Lieverds!

Wat super die foto’s, vooral die foto waar Ly knuffelt met een koala en de foto’s met de kangaroes. Zoals ik ook al in mijn smsje zei, ben nu ook jaloers aan het worden ;) Ly, wat een mooi paars jurkje heb je aan op de foto’s, nieuw? Jullie worden al mooi bruin! Heeel fijne feestdagen en een goed uiteinde toegewenst!

Veel liefs,
    Tessa

4. Marit Says:

Hi guys!

Geweldig verhaal en foto’s. Ik kon gewoon alweer helemaal beleven hoe het daar was/is. Echt heel leuk om dat allemaal zo te lezen. T is ook echt zo fantastisch als hoe jullie het omschrijven.
    Ook super al die foto’s!
    Dat hostel in Adeleide was echt een heeel groot hostel en heel gezellig. Hoop dat Marjel de naam nog weet want ik weet het niet meer…
    Super om daar nye te vieren! Ook echt een gezellige stad met vooral leuke winkeltjes..

Gisteren kerstbal gehad, was erg gezellig. Hebben natuurlijk aan jullie gedacht!!
    Maar goed, als je daar zit dan heb je het natuurlijk ook geweldig en mis je het misschien niet eens..

Geniet nog even van Australië! Jullie gaan vast nog hele leuke dingen beleven daar. Ik ga weer over 7 weken…can’t wait!!
    Have fun!

Kus Marit

5. Welmoed Says:

Lieve Ck & Ly!
    Wat een mooie foto’s! Superlief met het Koalabeertje en echt heel stoer dat surfen!! Gister was het Kerstbal, we hebben op jullie geproost hoor! Ik ben blij voor je ly, dat je weer rosé kunt drinken;) Geniet van Australië en een heele fijne kerst daar!=)
    Liefs Welmoed

6. Diana Says:

Heeeeee vakantiegangers,

Wat een super verhaal weer!! En zoals de meesten al gezegd hebben was et kerstbal erg gezellig, de foto’s zullen wel snel te zien zijn op internet..

Ik wil jullie hele fijne feestdagen wensen en een geweldig nieuwjaar!!

Liefs en kus Diana

7. Eria Says:

Heee lieverds!
    Wauww Wat is australië mooi en wat doen jullie weer te gekke dingen! Dat surfen lijkt me echt gaaf!! Echt stoere foto’s! En wauw al die mooie diere die jullie tegenkomen! Echt te leuk zo alles weer te lezen en op de hoogte te blijven!! =D Jullie ook een heeele fijne kerst gewenst alvast!! (en is het gelukt die envelop dicht te laten van ons?:P, nog maar een paar daagjes en dan mag het!)
    Liefs XXX eer

8. Wandert Says:

heeey, wat een vette update weer! Vanaf hier ook nog een fijne kerst en goeie jaarwisseling!!! He ck ik weet niet of je mijn sms ook nog ontvangen had, maar ik loop dus tegenwoordig naast je in pasveer (leuke update he?)
    Veel plezier!!
    groetjes Wandert

9. Marjolijn H Says:

Heej luitjes,

Wat weer een belevenissen. Wij wensen jullie een hele lekkere warme, liefdevolle kerst en een spetterende jaarwisseling toe. Tot de volgende update maar weer, we kunnen niet wachten……

Groet en liefs Edwin en Marjolijn

10. Jaloerse Eva :) Says:

Hoi lieverds,

Wat doen jullie ontzettend veelmooiesuperleuketegekkedingen!!! Jullie kunnen straks (als jullie hopelijk ooit nog naar huis willen komen) meteen weer op vakantie om bij te komen ;) Het ziet er echt super gezellig uit allemaal!
    Heel veel plezier nog in Australie, geniet ervan en blijf vooral berichtjes plaatsen!

MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!!

Tot volgend jaar,
    dikke kus

11. Jo & Meer Says:

We wish you a merry christmas and a happy new year!!!
    La laaaa la la la la laaa laaaaaaa….
    In het nieuwe jaar loopt ik (Jo) naast je CK ;) VETTE SHIT!!!
    :D

x x x Ons

12. Joost Says:

He SK en Lydia,

Fijne kerst en geniet er maar van daar he vast de enige keer dat je zo kerst viert haha en gelukkig nieuwjaar alvast (H)

13. Sarina Says:

Hoi hoi,

Weer een super verhaal met ontzettend mooie foto’s!!!

Hele fijne kerstdagen en alvast een heel gelukkig 2009!

Groetjes Sarina

14. Hanneke Says:

Beste Ly en Ck,
    Met verbazing lees ik jullie verhalen en kijk naar de prachtige foto’s. Wat beleven jullie veel mooie dingen. Prachtig. Op afstand kan iedereen zo mooi mee genieten. Nog een hele fijne jaarwisseling, dat zal ook wel erg speciaal zijn. Nog lekker genieten. Vele groeten ook van Bram

15. Marjolein en Sietze Says:

HAYYY wereldreizigers…

WOWWWW wat een mooi verhaal en super foto’s zeg. Ik weet hoeveel moeite jullie er voor nemen om dit erop te zetten en dat allemaal om de achterblijvers op de hoogte te houden en te laten zien hoe mooi jullie het hebben.
    Tis echt super om te lezen!!

Super goed uiteinde gewenst en volgend jaar vieren we het wel weer samen hoor. 1 x zonder jullie is wel genoeg vind ik.

Love you guys.

Xxx marjolein

16. Sjoukje Says:

Happy New Year!!
    Voor jullie in ieder geval! :D Hier moeten we nog 3 uren wachten..

En wat een super verhaal.. geweldig om te lezen! Geniet nog maar van de laatste weken!

Veel liefs Sjoukje

17. Foeke Says:

Hey Surfing Dude & Girl,

Weinig woorden voor, maar…….VETTE SHIT!

Happy New Year daar aan de andere kant van de wereld..

Foeke

18. Herman-Jan & Jakoba Says:

Hey vakantiegangers!

Wat een ONGELOVELIJKE vette foto’s! Helemaal superrrr!

Wij willen jullie via deze weg een heel gelukkig nieuwjaar wensen! Het kan haast niet beter beginnen daar aan de andere kant van de wereld ;) Veel liefde, succes en gezondheid toegewenst.

Wij zijn net weer een weekje terug van onze wintersport in Oostenrijk, was helemaal super! Heel veel sneeuw, blauwe lucht en zon! Hier in Nederland ligt al een dikke week het ijs op de sloten, weer het eerst sinds tig jaar weer lekker schaatsen op de sloten, en het blijft ook nog een tijdje zo.. dus de 11-stedentocht koorts slaat weer bij iedereen toe. HJ wacht het met spanning af want hij is ingeloot om de tocht te rijden mocht hij dit jaar komen…!! Dus dat wordt nog veeeeeel trainen ;)

Jullie nog veel plezier nog samen! En tot later in 2009!

Grts en tuut van ons

19. Looking For Viagra(Sildenafil)? Order Online - 2021 Best Offer | Pharmaftopi Says:

[...] how to order viagra online from india [...]

20. Online Casino Games Real Money | Play Online Slots, Roulette, Blackjack | VefBay Gambling Casinos Says:

[...] new us gambling sites [...]